Agency-X brengt de dierentuin naar de binnenstad van Rotterdam!

Auteur: Tim Winnemuller

Tijdens de interviewreeks ‘innoview’ schetsen we portretten van innovators. Inspirerende ondernemers, uitvinders en patenthouders vertellen het verhaal over de knappe koppen achter de innovaties. Zo zie je pas echt hoe het Rijk van Nijmegen innoveert! Vandaag is Mark Verhoeven van Agency X aan de beurt.

Het bezoeken van een dierentuin kan helaas niet door de huidige corona omstandigheden. Maar de dieren van de dierentuin naar de bezoekers brengen door middel van augmented reality kan wél. Dus bedacht Mark Verhoeven samen met zijn marketing- en evenementenbureau een ‘street safari’ in de binnenstad van Rotterdam. In totaal werden er maar liefst vijftien levensgrote wilde dieren in het straatbeeld geplaatst. De bezoekers konden de dieren herkennen door middel van vloerstickers. Vloersticker gespot? Dan konden de bezoekers met een telefoon de dieren bekijken door middel van augmented reality.

Ik sprak met Mark Verhoeven, oprichter en operationeel directeur bij Agency X, over de innovatieve en creatieve evenementen die het bedrijf organiseert.

Splash: een 150 meter lange glijbaan in de binnenstad van Nijmegen

Mark Verhoeven begon zijn carrière in de horeca bij onder andere de Matrixx en de Nationale Nieuwjaarsnacht Rotterdam. Een aantal jaren later begon Mark zichzelf te verhuren als zijnde freelancer bij verschillende evenementen. Met deze ervaring richtte mark zijn evenementenbureau ‘Agency X’ op. Samen met zijn team bedacht hij het Nijmeegse evenement Splash. De Stikke Hezelstraat in Nijmegen werd omgetoverd tot een glijbaan van 150 meter lang waar deelnemers vanaf kunnen glijden. Dit eerste evenement georganiseerd door Agency X was een groot succes.

Levensgrote wilde dieren spotten in het straatbeeld van Rotterdam

Agency X is altijd op zoek naar creatieve vernieuwingen om een memorabele ervaring te realiseren. Op die manier is ‘street-safari’ dan ook ontstaan. De dierentuin bezoeken tijdens de corona crisis is niet mogelijk. Door middel van augmented reality heeft Agency X het toch voor elkaar gekregen om een actie te creëren waarbij mensen in de buitenlucht geamuseerd kunnen worden. Met augmented reality, denk bijvoorbeeld aan die vaak grappige foto filters, is het mogelijk om in de binnenstad van Rotterdam dieren te spotten. Op deze manier heeft Agency X een innovatieve een actie bedacht waar mensen ondanks de huidige crisis toch van kunnen genieten.

Wendbaarheid

Maar innovatie komt niet vanzelf. Mark Verhoeven vertelt ons dat het succes van Agency X rust op het snel kunnen schakelen, out-of-the-box denken en steeds blijven zoeken naar nieuwe manieren om een evenement tot groot succes te wanen. Het creatief en wendbaar denken leidt tot innovatieve evenementen. POP’HUB is dan ook benieuwd waar Agency X ons in de toekomst mee gaat verrassen.

Meer weten over Agency X en de memorabele evenementen die het bedrijf realiseert? Neem hier een kijkje op de website!